2021. április 27., kedd

Fecskefark alakú megerősítés, fatáblán


Az elrepedt, antik fatáblát dupla fecskefark alakú idegen csap folttal javítottam ki.

Bútorreastaurálás körébe tartozik az ikonok  javítása is. Az antik Ikont, íves puha felületre helyeztem. A felsőmaróhoz egy sablont készítettem. Mivel a felület íves, a felsőmarót, hosszirányban tartva fejezem be a marást. A felületet sűrített levegővel letisztítom.


A sarkokat, egy vésővel faragtam ki, hogy a betét hasonlítson a régi mesterek alkotásaira, (kézzel készült) és ne korszerű, lekerekített sarok legyen, ami marógép használatát mutatja.

 



A dupla fecskefark alakú idegen csapot nevezik még, csokornyakkendőnek (bow tie), pillangónak (butterfly) is.

Úgy véstem be, hogy beszorításkor ne mozdítsa meg a lapokat, nehogy feszültség keletkezzen a műtárgyban.

A meglévő repedést ezzel a sz idegencsappal nem szüntetem meg, nem változtatok a méretén, hanem a jelenlegi állapotot konzerválom.

A ragasztás előtt, takarószalaggal levédtem a fafelületet, hogy a kifolyó ragasztó, nehogy rákerülőn, a régi patinás felületre.

A Pu (Poliuretán) ragaszóval megkent lyukba, szorítóval rögzítettem, a facsapot.

A ragasztó megkötése után. a foltot, a fatábla színéhez retusáltam.


2020. augusztus 18., kedd

Antik bútorok aranyozása


Ez a rövid videó egy kicsit 
kivonatos változat arról, hogy mi történik egy aranyozás restaurálás folyamán.


Amely antik keretek és bútorok javítását szolgálja.
Az Atelier Richard Boerth egy testreszabott képkeret készítésű és finom antik kerettel foglalkozó galéria, amelyet Richard Boerth harmadik generációs kézműves vezet, aki több mint 40 éves tapasztalattal rendelkezik. Az arany levél felhordásának ezeket a módszereit általában aranyozásnak nevezik. Először a felületet előkészítik, majd szakszerűen leragasztják. Leginkább 23 és 22 karátos aranylevelet alkalmazunk, de sok más levélárnyalatot és -típust is használunk, például 12 K fehérarany, ezüst, sárgaréz és alumínium levél. Az aranyozási levél az ókorban ismert. Az egyiptomi sírokban jól megőrzött aranyozás található koporsókban, múmiákban stb. A görög aranyozásnak nincsenek nyomai, de írásbeli forrásokból ismert, hogy az aranyozás általános gyakorlat volt, pl. B. magán- és középületek tervezésében, díszítésben, szobrokon stb.

Poliment fényes aranyozást csak beltérben használják, mivel műszaki felépítése nem nyújt védelmet a nedvesség ellen. Ez a fajta aranyozás egyedülálló, mivel a felületeket négy ezred milliméter vastag aranylappal hozzák létre, amelyek megkülönböztethetetlenek a szilárd aranytól.

Az olajozást kő, fém, textil és kültéren is használják mixtionnal ragasztják. A poliment aranyozáshoz hasonlóan nem is csiszolható, de ellentétben időjárásálló. A talaj előkészítése egy olajbevonatra korlátozódik, amely idővel kiszárad, mielőtt az arany "lelőne". A felhordó olaj ( keverék ) egy olyan olaj, amely lassan szárad ki tapadás nélkül, és amelyet lenmagolajból , fekete ólomból (PbO) és terpentin olajból készítenek .

AntiqueFrame & FurnitureRestoration from Queen Of Blog on Vimeo.