2014. december 8., hétfő

Bútorzár restaurálás

A fémrestaurátor, elengedetlen segítője a műbútorasztalosnak. Hiszen, eredeti  zárakat kell a restaurált bútorba rakni, viszont ezek már nem találhatóak meg. Az eredetivel megegyező utángyártott, már csökkenti a bútor értékét, ilyenkor kell egy régi ,rossz, rozsdás zárat érdemes felújítani a mesternek.
Régi, antik, bútorzárak
Jelen videón, rozsdamentesítésre, foszforsav alapú készítményt használnak(RO-55), amely rozsdaoldó és átalakító tulajdonsággal rendelkezik, a felületet passziválja, konzerválja. Ezek után következhet, az esetleg hiányzó fémalkatrészek pótlása, és az antik bútor restaurátora, beépíti az eredeti zárat.



2014. június 4., szerda

1900-as párizsi világkiállítás, 10 magyar bútorai.

Az üvegipar termékei közt csupán Sovánka Imre és István maratott üvegei igazán elsőrendűek


Giergl Henrik, s az Első Magyar Üveggyár munkái, teknikai kiválóságuk mellett, erősebb művészi törekvések hiányát éreztetik. Nagyobb cégeink, —az ércipar terén is  még mindig nem látják be, hogy egy tehetséges tervező művész foglalkoztatása busásan meghozza kamatait. A színes üveg felhasználásában Róth Miksa, mint mindig, kitűnő. Különösen pompás hatású az a kis rekeszes lámpa borító, melyben szitakötők vannak ügyes díszítő motivumokul alkalmazva. Róth újabb időben kiváló kedvvel műveli a mozaikot, s eredményeinek pompás példája most kiállított kandallója. Csupán a repülő madarakkal naturalistikusan díszített padló ellen van stilisztikai ki fogásunk.

MŰTEREM SZEKRÉNY
TERVEZTE: HORTI PÁL
KÉSZÍTETTE:  MELCZER  NÁNDOR
A RÉZ VÉRETEKET KOVÁCSOLTA LUDWIG EDE
Az ércmunkák között szintén akad elég dicséretreméltó. Beck Fülöp tinta tartója igazi kis chef d'oeuvre; formája rendkívül nemes; egyszerűsége minta szerű. Gazdagabb, de kevésbé tiszta Rintel Géza tintatartója, melynek terve az Iparművészeti Társulat pályázatán az első díjat nyerte. Árt neki a bronzban való kivitel; úgy látszik, világosabb, könynyebb anyagban, pl. ónban volt gondolva. A Szandrik gyár ezüst- és china-ezüst edényei tehnikailag teljesen kifogástalanok; formákban is jók, de azért érzik rajtok egy önállóbb tervező hiánya. Rappaport világhírre vergődött zománcai tökéletesednek s terjedelemben is nő nek; csak az edények foglalatára nem fordít elég művészi gondot. Huber Osz kár zománc-ékszerei nagyon ízlésesek, finomak; csak talán kissé nagyok s nehézkesek arra, hogy a gyakorlati életbe is átmehessenek, s a nők kedves éksze révé válhassanak. Hubertet tehetsége in kább a nagyobb alkotásokra utalja; pompás kelyhe erre vall. Reméljük, hogy valamely nagyobb egyházi feladat alkal mat fog neki nyújtani tudásának teljes nyilvánítására. Nagyobb ércmunkákban érezhető hiány mutatkozik. A Forreider és Schiller ké szítette kovácsolt vas kandeláberen a munka tehnikai része kiváló; a tervezet nek magának azonban művészi értéke alig van. A kisebb csillárok között sincs sok művészi becsű dolog.

Ha még Fischhof Jenőnek, jól ismert, igazán elsőrangú bőrmunkáit, Kabay Dánielnének és özv. Kotschy Eriknének színben s tehnikában rendkívül finom selyem szőnyegeit, Mirkovszky Gézáné-
nak festett selyem- és égetett bársony munkáit felemlítjük, végeztünk a kiállítás anyagának legkimagaslóbb, vagy leg szembetűnőbb részével. Ennyiből is ki tetszik, hogy bár egyes technikai ágak művelése még kissé el van hanyagolva, némelyekben, különösen a bútorkészítésben s a kerámiában, büszkék lehetünk eredményeinkre. Bizton feltehetjük, hogy a közeli turini iparművészeti kiállítás nagy sikert fog hozni számunkra. S reméljük, hogy ezúttal a valóság nem fogja megcáfolni a teóriát. Meller Simon.

 Napjainkban az antik bútor restaurálásával foglalkozó restaurátorok, a fém- réz- bronz- alkatrészeket, vereteket is felújítják.

 Forrás: Magyar Iparművészet. IV. évf. 1901 december. 6. sz.